maanantai 13. toukokuuta 2013

Kun silmäni mä auki saan niin huudan vittusaatanaa

Oon aika varma että joitaki ihmisiä ei oo vaan ohjelmoitu toimimaan aamusin. 15-vuotiaana ajattelin, että sitte ku mä oon iso ja aikuinen ni osaan herätä aamulla aikasin ja syödä aamupalaa ja lukee Obamien ihanasta perhe-elämästä ja sen sellasta. Väärässä olin. Näinkin vanhana kuin kakskymppisenä ei mun aamurutiinit oo muuttunu mikskään. Jos koulu alkaa 8.15, herään 7.30 eli mulla on 35 minuuttia aikaa laittaa naamari päähän, keittää ja juua tee, päättää mitä puen päälle (eli todnäk samat rytkyt ku eilenkii), harjata hampaat, ja pakata laukku. Kiirehän siinä tulee. Aamusin ei vaan löydy sellasta kakkosvaihetta. Ei varsinkaan kouluun mennessä, kiinnostus on sen verran korkeella. Ihan eri asia se on jos vaikka töihin lähtis, mutta oon siunattu sen verran kivalla työpaikalla että harvemmin tarvii paikalla olla ennen kello yhtätoista.

Jos mulla on vapaapäivä, mulla kestää heräämisestä n. 2 tuntia että pystyn lähtemään mihinkään. En vaan pysty ymmärtämään niitä ihmisiä, jotka menee töihin kahdeksaan ja herää viideltä tekemään jooga-asanoita ja goji-marjapirtelöitä aamupalaks ja ai ku elämä on niin ihanaaaaaaaaaaaaa hyi saatana.

On aamu. Meikkaat. Oho, tökkäsit ripsivärillä ohtaas. Pyyhit sen pois. Meikkivoiteet lähti samasta kohasta. Voi vittu. Kaikki uusiks. Seuraava yritys. Ripsivärillä silmään. Silmä vuotaa. Voi vittu jne. Mustaki on nykyään tullu niin turhamainen etten mielelläni lähe ihmisten ilmoille ilman meikkiä. Kaupassa voi käydä mutta töissä ja koulussa ois kyllä ihan kiva näyttää ihmiseltä, eikä siltä että silmät on uponnu takaraivoon.

MUTTA, onneksi minulla on ratkaisu kaikkeen! Valtio maksaa kaikille talvisin kirkasvalolamput, -hoidot ja setit, ihmisten äänihuulet ohjelmoidaan silleen ettei niitä voi käyttää ku vasta klo 10.00 ja motorisen asentosäädön sijaan kaikissa sängyissä vois olla heittoistuin herätyskellon yhteydessä ja ne tietysti toimii synkassa. Ja itsestäänselvyytenä vielä se, että koulut ei myöskään aukea ennen yhdeksää tai kymmentä, eikä myöskään lääkärit, virastot tai mikään muukaan paikka.

Terveisin, lääkäriaika tänään klo 10.40 ja sängystä nousin kello 10.

Tässä vielä tunnelmakuvia,meidän makkarista tietenkin:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti